Monday, March 15, 2010

sederhana

ada perbualan antara aku dan seseorang
perbualan kami ada berkisar tentang majlis perkahwinan
seseorang ini bertanya pada aku
kenapa aku tak nak buat di dewan sedangkan
aku & mok buat majlis bersama.
aku bertanya semula pada dia
kenapa perlu aku membazir sedangkan
aku mempunyai ruang yg cukup luas di rumah utk saudara mara
atau rakan2 utk bertandang
malah kalau di rumah suasananya lebih meriah.
kalau ada yang mahu buat di dewan itu terpulang pada masing2
Kalau niat demi untuk keselesaan untuk tetamu yang datang, ya itu niat yg betul
Tapi kalau hanya untuk bermegah supaya seluruh dunia tahu, itu dah lain

perbualannya masih lagi bertanya tentang itu & ini
bertanya tentang dari hantaran, kad hinggalah ke pelamin
yang segalanya tentang majlis kahwin
sepanjang perbualan kami aku semakin pelik
kenapa pula dia ini nak membanding2kan antara aku & dia?
tak perlu untuk bermewah2 atau menunjuk2
sedangkan segalanya di luar kemampuan kita sendiri
mengambil sedikit kata pebualan antara aku, aireen & malia
tempoh hari sewaktu malia ajak makan2 dirumahnya
yang penting adalah kehidupan kita selepas berkahwin.
Sangat setuju.

Jadi kawan, terus terang sesungguhnya aku mahupun mok
tidak kaya untuk buat majlis secara besar2an.
Cukupla yang sederhana.
Yang penting doa kalian untuk kami.

Nota : Doakan semoga segalanya berjalan lancar ya? :)

1 comment:

Anonymous said...

dh tentu aku doakn..hehe..xyah heran org mcm tu..kalo aku ngn nini jmpe org mcm tu aku ngn nini ckp or tu "di cucuk setan" hahahahahahaa all the best beb... :)