Wednesday, June 15, 2011

bebas

dah banyak kali aku tgk baby orang
semuanya berbedung
tido dengan sopan

 tapi tidak pada khayla
sejak dari lahir lagi aku dah perhatikan
khayla sangat suka bebas

kalu kene bedung
ibarat macam kene pukul
nangis macam nak gile
tangan die lepas 10 minit bedung mesti dah keluar
tinggal la kaki jek yg kene ikat
itu pun tak pasti lagi
kekadang bley terbukak sendiri
bile dah kaki start mengayuh

tido pun satu hal jugak
kalu baby lain tuh aku tgk siuman jek tempat tido nye
cantik dgn bantal peluk kiri kanan
tidak pada khayla
kalu tido dengan berbantal peluk bagai
alamatnye tido tido ayam la die
penah aku cube la letakkan bantal
hampeh..
tak sampai setengah jam merengek
kepanasan.. siap berpeluh bagai
tido yang nyenyak utk khayla
adalah bebas bantal
jasik utk lena kan die
selalu dh lepas dodoi aku terus letak
die kat atas tilam tanpa bantal
sangat lena macam org pengsan

cume kalau malam tuh lepas die dah nyenyak
baru la aku letak bantal kiri kanan
dengan selimut..

nota kecik : mudah2an dijauhkan khayla dari bende2 bebas yg tak sepatutnye bile die dewasa kelak.
masya allah.. Amin.

No comments: