Monday, August 3, 2009

konsert search

sabtu lps aku sempat gak pegi tgk konsert. aku rs lagi senang kalu aku bt kronologi citer aku gune time..

6.45pm: sampai bukit kiara. carik parking. jumpe atas bukit tepi jalan.. tapi tetibe ade mamat india mtk duit parking. kene byr gak RM5 (tuh pn lps bertekak)..
7pm: g kaunter tiket. mok mtk tiket RM88x2 tp ksk aku duit RM150 jek. Motif? Blum start konsert dh bingung..
7.30pm: baru beratur kt entrance (lps mok hisap rokok dan rokok dan rokok dan lagi...*sigh*)
7.45pm lebih kurang : performance dari republic of brickfields.. layan la gak.
8.30pm : diaorng abis performance. "lagi 1/2 jam start la kot" aku cakap pd mok. bile aku pandang die, dah peluh satu badan.. haha..
8.30pm - 9.45pm: aiks!!! aper nie xstart2 lagi? dh tuh celcom bley plak nk bt lucky draw ms org tgh panas2 + bau masam xigt kt bwh nie. xkene boo plak erk? tp kesian gak la ngan muke emcee tuh.. musti lps nie sumpah xnk jdk emcee lagi. hehe
10pm lebih kurang : baru la nmpk bayang search kt pentas.. hermm tengah2 lagu 2nd, tetibe stop.. naper? wayar kot problem.. sian hillary tgh bantai goreng terpakse stop..
10.30pm: aku dh pindah belakang. xtahan kene himpit ngan mat rempit yang mcm pelesit.. then amy keluar nyanyi lagu laila namamu teratas.. layan tuh.. lps tuh aku dh xigt sangat lagu aper. yang aku tau die ader nyanyi pemuzik jalanan, isabella, gadis misteri, gadisku, gelora cintaku. the rest aku xigtla.
11.45 lebih kurang gak la: cik mok lapar. pegi stall nk beli burger.. btul potong kepala beb.. RM5-burger!! dh mcm burger mcd plak erk? ms tuh aku tgk ramai yg dh duduk2 lepak2 kt blkg sound sytem area. ader yg dah balik pn ader aku tgk.. ader sedikit boring kot.. search byk bwk lagu yg jarang dgr. then yg ader part yazid main dram + hillary,kid goreng gitar pn mcm agak bosan. tuh aper yg aku tgk keliling la kan.
12.45am: br abis. last amy bwk lagu pawana + fantasia bulan madu.. kiciwa gak la xder lagu derap komando. favorite tuh.
2.30am: br smp rumah. and dont ask what time i woke up the next day.. *wink*

overall aku bley kasik 3.5/5 kot. ader certain part cm bosan skit.. mgkn aku blum rock lagi smp tahap menggilai search yg tau semue lagu dorang. anyway aku respect dorang as one of the music legend kat m'sia..

p/s: awak, next time nk tgk konsert mkn kenyang2 dulu eh? :p
p/s: cik mal, sori xdpt jumper ko mlm tuh. smpt msg2 jek. next time around k?

5 comments:

achik ezam said...
This comment has been removed by the author.
achik ezam said...

soUnds system terok aku dengor citer..pehtu derang datang lambat kan gara2 jem katanya.....tapi bukan ke umah amy search kt kota damansra berdekatan dgn umahku..moTipp jalan jem????

Anonymous said...

hye zaa..

weeii ngko dh tak update ngan aku yek.. sile berikan num fon ko kat aku.. kalo tak.. kalo tak.. ko tau laa akibatnye..

nk panggil nie kengkawan maju jaya nie..

kol me back!!

xoxo
kakak posh

*yellow volks* said...

mslhnyer ader jek badigol yg double park kat luar entrace. tuh yg dorg stuck kt luar. ish..ish..

mizmaleya said...

konsert terburuk dalam sejarah search yang pernah aku tengok. arghhh.