Tuesday, November 10, 2009

rumah baru

selamat gak aku pindah rumah baru akhir bln lepas. rumah yang aku dapat nie kira mmg rezeki aku & member aku. ms dlm lif nk blk umah, member aku agak merungut yg amat susah nk crk umah skang kt area tuh. kalu ader pn mostly smue mahal2 belaka. Tuhan maha kaya. Tetibe sorg mamat tegur kami & tny psl rumah utk disewakan. Owner baru kahwin, dh lepas buat renovation tetibe, wife die kene relocation kt putrajaya. trus nk sewakan.. langkah kanan btul kami hari tuh. trus agreed nk pegi tgk.



masuk jek rumah. wow! mmg baru lps cat. baru lagi. cume kitchen jek blum renovate. dgn selambe member aku tny, mcmaner dgn deposit? dgn baik hati die ksk kitorg 1+1.. wah! mmg rezeki. the next day agak, lps sain agreement, kitaorg pn trus la pindah masuk memdgkan tuan rumah lame dh ksk blk deposit.



hall yg xsiap2.. hehe..

msh igt dgn kisah tuan tnh kedaong melayu yg xbley nk nego tuh? smp skang aku tgk xder gak tenat masuk rumah die. eh? mcmaner aku bley tau nie?? ..

sbbnyer, rumah die berdepan dgn rumah aku jek .. haha.. owner aku skang pn melayu.. mmg bley bincangnyer. siap tmbhkan kipas kt bilik no 2 lagi.. baik kan? terime kasih en tazri. (mcm la die bace blog aku kan?)


moral of the story : jgn berlagak sgt. tak ke mane pn.. :)

1 comment:

Anonymous said...

rse mcm aku prnah pergi tmpt ni..tpi dmna ya??haahha..lg jauh korang nk pergi tpi smakin dkat korang dtg..syg abg teddy..




arte~