Friday, February 19, 2010

pengalaman I

jumaat lepas aku pegi amik HIV test kat kelana jaya.
ini salah satu wajib kene buat utk org yg nk kahwin.
pagi jumaat tuh aku call byk gak klinik dkt kl tapi semuanye dh penuh.
yang paling cepat pun hari rabu next week.
then, aku decide utk try call kat poliklinik kelana jaya.
nurse cakap suruh datang pkl 2.30ptg.

lepas sembahyang jumaat dalam lebih kurang 2.15ptg,
aku & mok dh tercongok kt depan pintu klinik.

tepat 2.40ptg, pintu pun dibuka.
masya allah, kalu org luar tengok memalukan betul.
yang tua + yang muda sama naik berebut nak amik nombor.
sampaikan aku & mok kene tolak ngan nyonya2 tua semata2 nk jumpa doktor cepat.
haha.. aku ketawa mcm nk gile.
yelah bygkan mok yg sebesar alam tuh bley kene tolak ke tepi.
haha..

ok. seterusnya after amik & isi borang, pompuan kat kaunter pun bgtau aku
"awak tunggu kt ruang menunggu kt bhgn kerusi merah"
aku pn blah. dh tunggu lebih kurang 10mins, tetibe mamat kat kaunter tuh terjerit2
nama aku & mok.
dgn lajunya aku trus pegi kaunter borang tadi. Dengan nada yang menyindir mamat tuh cakap kat aku
"knp xduduk jauh skit? saya panggil nama byk kali xdgr ker?"
ish.. panas nie. dh tadi pompuan tuh suh aku duduk kt sana..
dengan muka selamba aku pun balas
"tadi akak tuh kater suruh duduk sana, kerusi kaler merah. lain kali ckp la suh duduk dpn kaunter, kerusi kaler biru"
die terus senyum. walhal aku dgr die jerit name kami baru 2x jek.

die suh aku trus tg dpn kaunter 20. amik darah.
letak borang dlm tray. dalam hati musti kene tg lame lagi la nie.
1st surprise, less than 5min, dorg pgl utk amik darah.
2nd surprise, die buat sambil tersenyum & sangat ramah.siap berbual lagi.
dh lepas die amik darah kami, die suh kami tunggu kt kerusi kaler merah.. (lagi)
kurang dari 20mins, aku dh pun dpt result.
cepat kan?
sebelum pukul 3.30ptg dh settle semua.

kali pertama aku puji hospital gomen.
sbb selalu dengar dari org lain, semuanyer tg lamer giler.
so,
moral of the story : jgn dgr & judge dulu. pegi & tgk sendiri baru tau.

:)

1 comment:

achik ezam said...

dh kena sound balik mmglah baekkkkk!